Eerste indrukken

11 november 2013

Helemaal klaar voor het avontuur Ghana! Op schiphol uitgezwaaid door de fam en daar gingen Annelies en ik. De vlucht was goed gegaan, lekker films gekeken en uitgebreid gegeten. We kregen allerlei lekkers van KLM. Eenmaal aangekomen in Accra begon de warmte en drukte, veel toeristen en nog veel meer Ghanezen in mooie gekleurde kleding. Bij de douane moest je je hand/vinger afdruk zetten en hij brabbelde wat in onverstaanbaar Engels. De koffers hadden we binnen no-time! De neef van Annelies zat ook bij ons in het vliegtuig, hij komt uit Kameroen en werkt in Accra. Heel erg fijn dat we een maatje bij ons hebben. Hij wijst ons de weg op Katoka (vliegveld) en verder op wachten er 2 mensen van de organisatie op ons. Zij brengen ons naar het gasthouse in Kasoa, waar wij 2 dagen verblijven. De rit er naar toe was echt hilarisch!! De auto's toeteren om de 2 sec, mensen lopen zonder pardon over de 'weg' met blikjes cola op hun hoofd. Opeens wordt er hard geremd, omdat er een grote kuil in de weg is. Dit stukje weg gaat nog wel, maar in het dorpje is het een drama. Het leek wel alsof we op een kameel zaten, zo hobbelig is die weg!! hahaha In de auto is het heel erg gezellig, ze moeten erg lachen om ons accent en wij om die van hun. Onze kamer is mega groot, 2 tweepersoons bedden, tv, badkamer (met bad en wc) en genoeg ruimte voor onze 4 koffers. De eerste nacht was echt warm. Op naar de volgende dag, om de buurt te verkennen... Het is echt een andere wereld hier, allemaal houten hutjes en afgebroken huizen. Overal lopen kippen, geiten, honden en katten. Kasoa is een gekkenhuis!! Het stinkt naar geitenstront en vuur. We regelen een Ghanees simkaart en internet en gaan verder met onze gids Seth. Aan de weg verkopen ze allemaal bananen, mango's en ananassen, echt heerlijk.

1. Suzanne:
    11 november 2013
    Klinkt leuk Rozan!
  2. Afra:
    Hey Rozan,
    wat is dat toch leuk jouw ( en die van Annelies) eerste indrukken te lezen. Een wereld van verschil, have fun en pas goed op elkaar.
  3. Shanna:
    12 november 2013
    Hoii zuster, wat leuk om te lezen en om al wat foto's te zien!
    Heel veel succes en plezier weer! Ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal :)
    xxx
  4. Afra:
    12 november 2013
    Hè meiden prachtig jullie foto's. succes met alles!
  5. Oom sjaak:
    12 november 2013
    jij bent ff goed bezig Rozan,mensen lekker helpen en elke dag de zon natuurlijk
  6. Alle Schildertjes:
    13 november 2013
    Hoi Rozan en Annelies,

Wat geweldig! Leuk om de foto's te zien. Dat geeft een goede eerste indruk! We kijken alweer uit naar jullie volgende bericht.

Groetjes de Schildertjes
  7. Sjaak en Rende:
    14 november 2013
    Hoi Rozan, we gaan je volgen hoor.
    Leuk dat je je ervaringen wilt delen!
    Veel geluk en plezier xx
  8. Afra:
    15 november 2013
    Hoi Rozan,
    Wat weer een mooi verhaal. Wij krijgen een goede indruk hoe het het in Okwampa allemaal toegaat. En je bedje och als je slaapt heb je toch je ogen dicht. Geniet van al het mooie. Groetjes uit AP