Stageplaatsen en meer

26 november 2013

Wat wordt je creatief van een derdewereld land. Ik was altijd al goed in vlekken maken in mijn kleren, maar gelukkig heb ik geleerd van moeders hoe ik die eruit moet boenen, want alles moet nu met de hand gewassen worden. Buiten ophangen, zonder knijpers helaas, maar de boel blijft hangen. Teruggekomen van de stagedag waren al mijn kleren van de lijn, want het had heel hard geregend. Alles lag netjes op mijn koffer in mijn kamer en alles was gewoon droog! In die hitte hier wil het ook wel drogen.

De stageplaatsen zijn heel erg leuk. In het dorpje is er een kliniek waar vooral zwangere vrouwen komen en jonge kinderen met meestal Malaria symptomen. Annelies en ik hebben de testen bij elkaar uitgeprobeerd en we waren gelukkig Malaria vrij. Het ziekenhuis is wat groter en heeft drie afdelingen; een huisartsenpost, kraamafdeling en een voorlichtingspost. Het is heel erg leuk om mee te draaien met de werkzaamheden, het is alleen nog wel lastig om echt alles goed te begrijpen want niet iedereen praat zo goed Engels, zo ook de patiënten.

Het onweert en regent bijna elke avond, maar is ook zo weer over. Het is wel lekker dat het regent, anders blijft het veel te heet en hebben we weer wat voorraad water. Ik heb voor het eerst vuurvliegjes gezien, echt grappig. Iets minder zijn de mega spinnen in mijn kamer.. gatverdarrie wat ben ik blij met mijn klamboe. Het huis van binnen zijn ze nu aan het stucken. Ik dacht dat ik nu wel alle verhuis/verbouw en ongein gehad had, maar hier doen ze alles stap voor stap en wanneer ze weer geld hebben gaan ze verder met waar ze gebleven waren. Het wordt mooi strak, de muren en de vloer, overal maken ze het glad met beton. Helaas was het nog niet helemaal droog en staan er nu hondenpootjes voor mijn slaapkamerdeur…hahahah, oeps. Het huis bestaat nu namelijk nog uit een golfplaten dak en wordt nog een plafond gemaakt zodat de vleermuizen buiten blijven.

Bij het gastgezin is er elke avond een hele mooie lucht te zien, van de ondergaande zon achter de palmbomen, echt een paradijs. Heel bizar om dan de Glamour te lezen, terwijl er zoveel armoede om mij heen te zien is.

Geloof het of niet, maar ze hebben gewoon een supermarkt in een stadje verderop! Ik ben zoo blij!! Ze hebben kaas, melk, groentes, bruin brood, taartjes, chocola, chips en nog veel meer! We hebben ons kunnen inhouden, omdat het er mega duur is, maar bruin brood met kaas is toch wel mijn favoriet.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joey:
    Hee moppiee!

Leuk om weer wat te lezen van je. Misschien kan ik ze wel helpen verbouwen als ik daar ben =P (alsof ik de laatste tijd nog niet genoeg verbouwing heb meegemaakt)

Ik mis je, maar over een maand dan kom ik je inmaken met surfen!

Dikke kus!
  2. De Kuilmannetjes:
    Hoi Rozan,

Wat heerlijk om je reisverhalen te lezen. Het is ook een wereld van verschil met Nederland en je komt steeds meer dingen tegen die zo anders zijn. Gelukkig kunnen jullie nu genieten van een bruin broodje met kaas (zo lekker Hollands) en eventueel ook chocolade :) Fijn ook dat jullie leuke stageplaatsen hebben. Nou Rozan, succes met werken en we zijn weer benieuwd naar de volgende verhalen. Wij eten vandaag boerenkool met worst, ook zo lekker Hollands.

Groetjes Richard en Margret
  3. Afra:
    26 november 2013
    Hoi Lieverd, wat genieten wij van je verhalen elke keer, met de foto's erbij krijgen wij ook een goed beeld. Jij kan ook wel helpen met de verbouwing, je hebt ervaring genoeg ondertussen. Beton met afdrukken een nieuwe trend misschien? Toch weer heerlijk die bruine broodjes met kaas. Blijf voorzichtig en genieten van het mooie. Jij hebt het weer voor elkaar dat er weer iemand is die je kleding opruimt. Groetjes aan de gastgezinnen en bedank ze maar voor de goede zorgen. Xxxxx
  4. Alle Schildertjes:
    26 november 2013
    Hallo Rozan, leuke stage verhalen en foto's. Zo ver weg, en toch zo dichtbij. (geweldig). Geniet van deze ervaringen en veel succes met je stage.
  5. Nel:
    26 november 2013
    Heerlijk broodje kaas!!!! Geniet ervan. Ik heb wéér genoten van je verhaal. Trots op je hoor. X Nel
  6. Shanna:
    27 november 2013
    Hee zussie en zuster ;-)
    Weer leuk om je belevenissen te lezen en wat heerlijk dat je een broodje kaas hebt gegeten! Dat smaakte vast hemels :)
    Hihi leuk he zijn vuurvliegjes! ik wist niet dat je dit nog nooit eerder had gezien, maar dat is wel indrukwekkend.. en 10x beter dan spinnen! Heb je mijn koffer ook onder de klamboe ;-) Nou veel succes, geniet van de mooie sunset en het weer!
    XX
  7. Rozan:
    27 november 2013
    Wat leuk om jullie reacties te lezen!! Echt geweldig :)
    Het surfen is nog niet gelukt, dus helaas kan je het nog steeds beter Joey ;)
    Haha lekker boerenkool met worst! Zal ik best lusten nu, al wordt het eten al beter want ik help gewoon en gooi er geen hete pepers in.
    Ik zal ze bedanken mam, haha.
    Nee die dikke roze koffer past niet onder de klamboe helaas hihi.
    Bedankt allemaal voor de reacties, echt heel erg leuk!!

groetjes xxxx
  8. Sanne:
    29 november 2013
    Hee Roos!
    Wat een leuk verhaal weer! En wat een mazzel een supermarkt in de buurt! ;) haha
    Erg leuk om te lezen van de stageplaatsen :)
    Mooie foto's erbij!

Kus!
  9. Irene:
    30 november 2013
    Hey roossss,

Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen...en dat je het zo naar je zin hebt! En wat zul je de basis dingetjes waarderen....stromend water...ect.
    Maar jee wat een ervaring zeg! Wat is bruin brood met kaas lekker he! ;-)
    Meis ik blijf jullie volgen...dikke kuzzzxxx.
    Liefs irene.
  10. Martijn Dignum:
    1 december 2013
    Hallo Rozan,

Ik lees je reisverhalen ook mee. Erg leuk een reizende nicht(je) :-) . Prachtig om mee te kijken met je avonturen. Levens-veranderende ervaring.

Hou je haaks, succes en geniet ervan,

Martijn
  11. Erik,Joah,Judith:
    2 december 2013
    Hi Roos!
    We lezen en leven de verhalen met je mee. Supergaaf dat je dit aan het doen bent. Geniet ervan!
    Groetjes
  12. Ingrid:
    2 december 2013
    Hey Rozan, leuk om te lezen dat de stageplaats goed bevalt. Je zal er waarschijnlijk wel veel zien.
    Het gastgezin en de omgeving klinken ook goed. Ja de grote spinnen, van alle tropische verrassingen zijn dat wel de minst leuke, jakkes!